Zoek
Sluit dit zoekvak.

Top 10 beste marketingboeken voor (online) marketers

Dé beste boeken over marketing voor jou

Zoek je een goed marketingboek om de verkoop van producten of diensten van je bedrijf te bevorderen? Bekijk dan de betere marketingboeken hieronder! Boordevol tips voor de effectieve communicatie van content op het internet en daarbuiten?

1. De Online Marketing Tornado - Tonny Loorbach

De Online Marketing Tornado

Verkrijgbaar bij

bol.com (€20,00)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Ontdek de sleutel tot digitale dominantie met dit absurd uitgebreide en rechttoe-rechtaan stappenplan om jouw online aanwezigheid te transformeren in een publiekstrekker en automatische klantgenerator. Dit is het resultaat van twee bevlogen experts die hun praktijkervaring inzetten voor jouw voordeel.

Het wereldwijde web is een schatkamer vol mogelijkheden, maar hoe zorg je ervoor dat je als ondernemer niet verdrinkt in deze zee van opties? Hoe garandeer je een effectieve internetstrategie en behoud je een onwankelbare focus? Hoe metamorfoseer je jouw website in een onweerstaanbaar aantrekkelijke hotspot en een geoliede marketingmachine?

Precies, met dit boek. Ben je klaar om je te verdiepen in het geheim van de IMU? Dit boek gidst je door de wervelstorm van online marketing.

Een onfeilbaar ontwerp voor een bruisende online business die een significante impact maakt, jou als ondernemer een flinke duw in de rug geeft en anderen meeneemt in een stroom van opwaarts momentum. Het plezier van online ondernemen krijgt een nieuwe dimensie!

2. Start with why - Simon Sinek

Start with Why

Verkrijgbaar bij

bol.com (€11,86)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Deze inspirerende en levensveranderende bestseller is het geesteskind van Simon Sinek, de auteur van ‘Leaders Eat Last’ en ‘Together is Better’. In 2009 ontstak Sinek een vuur om mensen meer geïnspireerd te maken op het werk en om op hun beurt hun collega’s en klanten te bezielen.

Sindsdien hebben miljoenen mensen de kracht van zijn ideeën gevoeld, waaronder meer dan 28 miljoen kijkers van zijn TED Talk gebaseerd op ‘Start With Why’, de derde meest populaire TED-video ooit.

Sinek begint met een fundamentele vraag: Waarom zijn sommige mensen en organisaties innovatiever, invloedrijker en winstgevender dan andere? Waarom genieten sommigen van meer loyaliteit van klanten en medewerkers? En waarom kunnen zelfs onder de succesvollen zo weinigen hun succes herhalen?

Figuren zoals Martin Luther King Jr., Steve Jobs en de gebroeders Wright hadden weinig gemeen, maar ze begonnen allemaal met ‘WHY’. Ze realiseerden zich dat mensen pas echt in een product, dienst, beweging of idee geloven als ze het ‘WHY’ erachter begrijpen.

‘Start With Why’ toont aan dat de invloedrijkste leiders ter wereld allemaal op dezelfde manier denken, handelen en communiceren, en dat is precies het tegenovergestelde van wat iedereen doet.

Sinek noemt dit krachtige idee de ‘Golden Circle’, een raamwerk waarmee organisaties kunnen worden opgebouwd, bewegingen kunnen worden geleid en mensen kunnen worden geïnspireerd. En het begint allemaal met ‘WHY’.

3. This is Marketing - Seth Godin

This is marketing

Verkrijgbaar bij

bol.com (€14,29)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

‘This is Marketing’ biedt een revolutionaire benadering van marketing, verkoop en reclame. Schrijver Seth Godin heeft door zijn blog, online cursussen, lezingen en bestsellers al miljoenen ondernemers, marketeers, leiders en fans uit alle hoeken van de samenleving weten te boeien en motiveren.

Seth is het brein achter talloze ideeën en uitdrukkingen die de bedrijfstaal van vandaag de dag hebben geïnfiltreerd, van ‘Permission Marketing’ tot ‘Purple Cow’, ‘Tribes’ en ‘The Dip’.

Voor het eerst presenteert Godin de essentie van zijn marketinginzichten in één compact, toegankelijk en tijdloos pakket. ‘This is Marketing’ inspireert je om trots te zijn op je werk, of je nu een tech-start-up oprichter, een kleine ondernemer, of een lid van een grote corporatie bent.

Kundige marketeers gebruiken consumenten niet als oplossing voor hun bedrijfsproblemen; ze gebruiken marketing om de problemen van anderen op te lossen.

Hun tactieken zijn gebaseerd op empathie, connectie en emotionele inspanning, in plaats van aandacht stelende advertenties en spam-achtige e-mailfunnels.

Wat je product of dienst ook is, dit luisterboek leert je hoe je het presenteren aan de wereld kunt herzien om zo een betekenisvolle connectie met de mensen die het willen te realiseren. Seth gebruikt zijn kenmerkende mix van inzicht, observatie en onvergetelijke voorbeelden om je het volgende te leren:

  • Hoe je vertrouwen en toestemming kunt opbouwen met je doelmarkt.
  • De kunst van positionering – bepalen wie je doelgroep is, maar ook wie het niet is.
  • Waarom de beste manier om je marketingdoelen te bereiken is door anderen te helpen worden wie ze willen zijn.
  • Waarom de oude benaderingen van adverteren en merkbeheer niet meer werken.
  • De verrassende rol van spanning bij elke aankoopbeslissing (of niet).
  • Hoe marketing in de kern gaat over de verhalen die we onszelf vertellen over onze sociale status.

4. Ontdek de groeikansen van AI - Remy Gieling

Ontdek de groeikansen van AI

Verkrijgbaar bij

bol.com (€28,99)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Dit boek verandert je in een flits in een kenner van de kansen en gevaren van kunstmatige intelligentie (AI) voor jouw onderneming. Door heldere theorie en praktijkvoorbeelden ontdek je bliksemsnel de essentie en mogelijkheden van AI, hoe je de eerste stappen zet en hoe je het als hefboom voor bedrijfsgroei kunt inzetten.

Met een inleidend woord van Hans de Jong, de vooraanstaande president van Philips Nederland, is dit boek een onmisbaar instrument voor elke ondernemer in het digitale tijdperk.

Je gaat onder andere inzien:

  • Hoe AI de volgende tien jaar onze jobs, ondernemingen en de samenleving radicaal zal hervormen.
  • Hoe jouw bedrijf dankzij AI straks vlotter, efficiënter en meer op de individuele klant gericht is dan je rivalen.
  • Welke uitdagingen AI opwerpt en hoe je deze vakkundig kunt pareren.

5. Thinking, Fast and Slow - Daniel Kahneman

Thinking, Fast and Slow

Verkrijgbaar bij

bol.com (€19,86)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

In de wereldwijde bestseller ‘Thinking, Fast and Slow – Daniel Kahneman’, neemt Daniel Kahneman, de gerenommeerde psycholoog en Nobelprijswinnaar in de Economie, je mee op een baanbrekende verkenning van het menselijk brein, waarbij hij de twee systemen onthult die onze gedachteprocessen sturen.

Systeem 1 is vlug, intuïtief en emotioneel; Systeem 2 daarentegen is trager, bedachtzamer en logischer.

Het bedrijfsleven met zijn overdreven zelfvertrouwen, de complexiteit van het voorspellen van ons toekomstig geluk, van het beleggen in aandelen tot het plannen van onze volgende vakantie – het kan alleen begrepen worden door te beseffen hoe deze twee systemen onze oordelen en beslissingen vormgeven.

Met een levendige dialoog over ons denkproces, onthult Kahneman waar we wel en niet op onze intuïties kunnen vertrouwen en hoe we de voordelen van langzaam denken kunnen benutten.

Hij biedt praktische en verhelderende inzichten in hoe we keuzes maken in zowel ons zakelijk als persoonlijk leven – en hoe we verschillende technieken kunnen gebruiken om ons te wapenen tegen de mentale struikelblokken die ons vaak in de problemen brengen.

Als winnaar van de National Academy of Sciences Best Book Award en de Los Angeles Times Book Prize, en als een van de tien beste boeken van 2011 geselecteerd door de New York Times Book Review, is ‘Thinking, Fast and Slow – Daniel Kahneman’ zonder twijfel een onmisbare klassieker in wording.

6. Doelgerichte SEO – Tonny Loorbach

Doelgerichte SEO

Verkrijgbaar bij

bol.com (€19,99)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Het is een veelgehoorde wijsheid dat je flink wat geduld moet hebben om succes te boeken met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Want als het een fluitje van een cent was om je website bovenaan de Google-zoekresultaten te krijgen, dan zou iedereen daar natuurlijk prijken.

Maar dit toegankelijke boek, vol diepgaande inzichten over Google’s werking en talloze handige hints en tips, toont aan dat ook jouw website de Google-top kan bereiken.

Google is een ware godsgave voor de kleine zelfstandige, en SEO vormt de fundering van een succesvolle marketingstrategie. De methode die ik hiervoor hanteer – en die jij zal meester worden via dit boek – heeft de tand des tijds doorstaan.

Mijn strategie is volledig in sync met Google’s filosofie, wat betekent dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Uiteraard heeft Google zich in de loop der jaren ontwikkeld en ik heb mijn SEO-strategie voortdurend kunnen verfijnen en optimaliseren. Jij bent degene die de vruchten plukt van deze evolutie. Alles wat je leert, is praktijkgericht en bewezen effectief.

Zie dit boek als een concreet stappenplan om je website te katapulteren naar de Google-top en jezelf te vestigen als dé autoriteit in jouw branche.

7. Marketing Design met Customer Journey Mapping - Eveline van Zeeland

“Marketing Design met Customer Journey Mapping”, gekroond tot het beste marketingboek van 2020 door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs, is een onweerstaanbare mix van klantreis mapping, een snufje neuromarketing en een flinke dosis Design Thinking.

Dit boek richt zich niet enkel op analyse, maar legt vooral de focus op het ontwerpen van pragmatische oplossingen en de daaruit voortvloeiende actiepunten.

Het design-aspect is de kern van marketing volgens dit boek. Marketing gaat niet zozeer over het begrijpen van je klanten, maar over het vormgeven van creatieve oplossingen voor hen.

Om doeltreffend te kunnen ontwerpen, moet je natuurlijk wel inzicht hebben in je klant en in de context. Dat doen we via Customer Journey Mapping en diverse contextscans.

Zonder het analytische aspect te negeren, legt dit boek een sterke nadruk op de creatieve en ontwerpende kant van marketing. “Marketing Design met Customer Journey Mapping” is gevuld met bruikbare tools, inspirerende designs, handige hulpmiddelen en stappenplannen, intrigerende praktijkcases en diepgaande verdiepingen.

Het prikkelt niet alleen je denkvermogen, maar inspireert je ook om te creëren.

8. How Brands Grow - Byron Sharp

How Brands Grow

Verkrijgbaar bij

bol.com (€28,00)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Dit boek serveert je met wetenschappelijk onderbouwde antwoorden op die cruciale vragen waar elke marketeer dagelijks mee worstelt.

‘How Brands Grow’ gaat het gevecht aan met prangende kwesties zoals hoe merken zich ontwikkelen, hoe reclame daadwerkelijk zijn vruchten afwerpt, wat de echte impact is van prijspromoties en hoe loyaliteitsprogramma’s daadwerkelijk klanten beïnvloeden.

Dit alles is gestoeld op decennia van onderzoek, opgediend in een vlotte stijl speciaal ontworpen om marketeers hun merken te laten boosten.

Het is het eerste boek dat deze wetmatigheden in hun context plaatst en diepgaand hun betekenis en toepassingen ontleedt. Wat dit werk echt uniek maakt, is dat de gepresenteerde wetten beproefd en bewezen zijn.

Ze zijn getest en geldig bevonden in een breed scala aan omstandigheden, tijdspannes en landen. Dit staat in schril contrast met de meeste marketingliteratuur.

Sterker nog, veel informatie in dit boek toont aan dat een aanzienlijk deel van de moderne marketingtheorieën verre van solide gefundeerd zijn.

9. Hacking Growth – Sean Ellis

Hacking Growth

Verkrijgbaar bij

bol.com (€9,99)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Ontdek een meeslepende methodologie die je snel helpt om je marktaandeel te vergroten. Eric Ries, bestsellerauteur van ‘The Lean Startup’, beschouwt dit als een must-read voor iedereen in het bedrijfsleven.

James Currier, managing partner van NFX Guild, stelt dat dit boek je leert denken als een marketeer van morgen. En Josh Elman, partner bij Greylock Partners, voegt toe dat het je inzicht geeft in hoe je groei kunt realiseren.

Groeien is tegenwoordig het eerste waar investeerders, aandeelhouders en marktanalisten naar kijken bij het beoordelen en waarderen van bedrijven. ‘Hacking Growth’ is een uiterst toegankelijke en praktische methode voor groei, waarbij cross-functionele teams en voortdurende testen en iteraties centraal staan.

Dit boek doet voor het vergroten van marktaandeel wat ‘The Lean Startup’ doet voor productontwikkeling en ‘Business Model Generation’ voor strategie.

‘Hacking Growth’ legt de nadruk op klanten – hoe je ze kunt aantrekken, behouden, betrekken en geld aan ze kunt verdienen – in plaats van op het product.

Geschreven door pioniers op het gebied van methodologieën, is dit boek een uitgebreide toolkit of bijbel die elk bedrijf in elke branche kan gebruiken om hun eigen Growth Hacking-strategie te implementeren.

Van het opzetten en leiden van groeiteams tot het identificeren en testen van groeikansen, en van het evalueren tot het handelen naar de resultaten.

Dit boek is ontworpen voor elk bedrijf of elke leider die uit de traditionele marketingmethoden wil breken en meer samenwerkend wil worden, minder verspillend wil opereren en consistente, herhaalbare en datagedreven resultaten wil behalen.

Het biedt de mogelijkheid om uit de sleur te stappen en een nieuwe weg in te slaan naar groei.

10. Miss Marketing - Merel Nummerdor 

Miss marketing

Verkrijgbaar bij

bol.com (€28,99)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:38 am

Met Miss Marketing krijg je eindelijk inzicht in de vraag die Freud en zijn collega’s tot waanzin dreef: “Wat wil de vrouw?”

En geloof me, degene die deze kennis weet toe te passen, kan binnenkort zijn eigen tropische eiland – of zelfs twee – bezitten.

Dus, bereid je voor op een opwindende rit, zelfs als je geen marketeer of reclamegoeroe bent. Deze managementglossy in boekvorm opent de deur van ‘mismarketing naar Miss Marketing’.

Meer marketingboeken?

Wil je nog meer goede marketingboeken zien? Dat kan! Bekijk eens de door Nederlandse lezers best beoordeelde marketingboeken van dit moment.

Ook interessant zijn onze 10 goed besproken managementboeken.

Irene
Irene

Irene Beijlevelt is de hoofdredactrice en auteur van Besteboeken.nl. Ze is een groot fan van boeken in allerlei genres. Samen met haar achtergrond in communicatie en marketing vormt dit de basis voor deze website.

Verkrijgbaar bij

bol.com (€20,00)
storytel.com
bruna.nl (€20,00)
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Verkrijgbaar bij

bol.com (€11,86)
storytel.com
bruna.nl (€20,95)
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Verkrijgbaar bij

bol.com (€14,29)
storytel.com
bruna.nl (€22,95)
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Verkrijgbaar bij

bol.com (€28,99)
storytel.com
bruna.nl (€27,99)
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Verkrijgbaar bij

bol.com (€19,86)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Verkrijgbaar bij

bol.com (€19,99)
storytel.com
bruna.nl (€19,99)
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Verkrijgbaar bij

bol.com (€42,50)
storytel.com
bruna.nl (€42,50)
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Verkrijgbaar bij

bol.com (€28,00)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Verkrijgbaar bij

bol.com (€9,99)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:39 am

Verkrijgbaar bij

bol.com (€28,99)
storytel.com
Laatst bijgewerkt:: mei 16, 2024 - 3:38 am